Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi

Dijital Dünyada Neden Sosyal Medya Ajansına İhtiyacınız Var?

 

Bugün herkes sosyal medyada var olmak için elinden geleni yapıyor. Sosyal medyanın en güçlü kanallarından; Facebook, Twitter, Instagram’da hesabı olmayanı markadan saymıyorlar. Hele hele trendleri takip etmeyip, onlara uygun paylaşım yapmayan markalar, bu gürül gürül akan sosyal medya şelalesinin içindeki çakıl taşı gibi kaybolup gittiğini düşünüyor.

 

Peki, sahiden de bir markanın prestijini, gücünü ve günümüzün hızına yetişebildiğini göstermesi için her sosyal medya mecrasında yer alıp, trend oldu diye marka sesine uygun olup olmadığına bakmadan, alakasız bir konu başlığının altında yer alması gerekiyor mu?

Bu ve benzeri çelişkilerin içerisinde ne yapacağına karar veremeyen, sosyal medyayı en verimli ve uygun şekilde kullanmak isteyen markaların imdadına Sosyal Medya Ajansları veya Sosyal Medya Danışmanlık Hizmeti veren ajanslar yetişiyor.

Sosyal medya ajansı, bir markanın sosyal medyadaki eli koludur. Markanın ne yapması ve ne yapmaması gerektiğine, markanın karakterinden yola çıkarak karar verir. Örneğin; sesini 30 yaş üzeri, beyaz yakalılara duyurmak isteyen bir marka ele alalım. Sosyal medyada görünürlüğünü artırmak isterken 18-25 yaşın trendlerini paylaşması ve sosyal medya dilini de buna göre oluşturması ne kadar başarı sağlayabilir?

İşte, dijital dünyanın rüküş markası olmak istemiyorsanız önce bir bilene, yani sosyal medya ajansına danışmalısınız.

 

Bugün, sadece sosyal medya mecralarında bir saat içinde yüzlerce veri akışı oluyor. Bu akışın yarattığı sirkülasyon içerisinde hedef kitlenizin dikkatini çekmek, onlara uygun içerikleri, onların bulunduğu mecralarda paylaşmaktan geçiyor. Bunu da sizin için ancak ve ancak en sağlıklı şekilde, bir sosyal medya ajansı yapabilir. Haftalık veya aylık içerik takviminizin oluşturulması, marka sesinin sosyal medyada uygun bir üslupla kullanılması, markanın prestijine uygunluk sağlayan gelişmelerin ve trendlerin markaya özel uyarlanması ve dahasını işi sosyal medya danışmanlığı yapmak olan tecrübeli bir ajanstan başkasına emanet etmek, markayı kör bir kuyudan atmaya benzer.

 

Sosyal medya ajansı, markanızın sosyal medyadaki eli kolu olurken, sizden de destek alır ve sosyal medyadaki görünürlüğünüzü artırırken, sizin amaçlarınız doğrultusunda bunu yapmaya çalışır. Buradaki en önemli nokta, bir sosyal medya ajansı markanız için sosyal medya stratejisi oluştururken, bunu sizinle beraber yapar.